آسمان هتشتم منتشر شد
همزمان با ایام پایانی ماه صفر ویژه نامه شهادت امام رضا(ع) با عنوان آسمان هشتم به همت کانون فرهنگی هنری شهید رضا جوکار در یزد منتشر شد.
این ویژه نامه در قطع جیبی و در 2 هزار نسخه منتشر شده و دارای بخش هائی نظیر در گذر تاریخ، در اوصاف رضوی، در وصف خورشید، کرامات رضوی و مناظرات رضوی است.
در بخشی از این ویژه نامه به روایتی از هرثمه بن اعین از خادمان مامون عباسی و محبان اهل بیت اشاره شده که در آن امام هشتم شیعیان شهادت خود را پیشگوئی کرده است، هرثمه بن اعین می گوید: روزی سرورم ابوالحسن رضا(ع) مرا طلبید و فرمود: ای هرثمه می خواهم تو را از مطلبی آگاه کنم که باید تا زمانی که زنده هستم نزد تو پنهان بماند ...
امام فرمودند: ای هرثمه سفر آخرت وملحق شدنم به جدم و پدرانم نزدیک شده. همانا من بر اثرخوردن انگور وانار مسموم از دنیا خواهم رفت. خیلفه می خواهد قبر مرا پشت قبرپدرش هارون الرشید قرار دهد امام خداوند نمی گذارد و زمین نیز اجازه چنین کاری را نمی دهد و هرچه بکوشند تا زمین را حفر کنند، نمی تواننند.
ای هرثمه همانا محل دفن من در فلان جهت است، قبری در حد معمول خواهی یافت که در زیر آن آب سفیدی است و چون دیدی آب خشکید آن جا محل دفن من است...
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا